Ce înseamnă să adopți un stil de viață sănătos?

Să ai 90 de ani, să arăți ca la 60, să te simți ca la 30, în timp ce majoritatea celor de vârsta ta au murit de cel puțin 20-30 de ani.

Care este diferența dintre cineva care adoptă un stil de viață sănătos și cineva care „vrea să simtă că trăiește”?

Nu vârsta la care more ar trebui să îl sperie pe cel care „își trăiește viața din plin”, cu alcool, tutun, mâncare proastă și nopți nedormite, ci faptul că ultimii ani din viața lui va deveni o povară pentru rudele lui, că nu-și va aduce aminte ce a făcut în urmă cu 5 minute, iar dacă va fi lucid, îl va măcina profund neputința, până și de a se spăla și a merge la toaletă.

Educația, mâncarea de calitate, mișcarea cu orice prilej și odihna trebuie să facă parte din preocupările tale zilnice. De asemenea, trebuie evitate excesele, pesimismul și toate celelalte elemente despre care se cunoaște că pot afecta starea de sănătate.

Bătrânețea, încărunțirea, calviția… sunt boli și ar trebui tratate ca atare. Un stil de viață sănătos, cuprinzând mișcarea moderată și o alimentație adecvată ar putea încetini dezvoltarea acestor boli.

Vă recomand să adoptați un stil de viață sănătos după cum simțiți că vi se potrivește având în vedere:

  • alimentația corespunzătoare:
    • apă de calitate,
    • alimente de calitate luate de la persoane de încredere,
    • îmbinarea corectă a acestora
    • în cantități potrivite
    • atunci când trebuie
  • mișcarea,
  • odihna,
  • cumpătarea,
  • păstrarea ordinii și a unui program ordonat,
  • înlăturarea gândurilor care vă frământă,
  • armonia voastră cu societatea,
  • libertatea: cel mai bine vei munci și învăța dacă asta îți va aduce satisfacție, dacă este alegerea ta, nu dacă ți-o va impune altcineva.

Dacă te apuci de fumat acum nu înseamnă că vei face cancer după prima țigară. Dacă vrei să slăbești, eforturile tale nu vor fi vizibile după prima zi. Atât efectele negative, cat și cele pozitive apar mai târziu!

Adoptarea unui stil de viață sănătos necesită multiple schimbări în viața ta fără a avea o garanție a reușitei. Într-o lume a ispitelor și a amăgirilor, pe toate planurilor, aproape nimeni nu mai are răbdare și nu mai vrea să spere într-o schimbare pozitivă. E ca și cum ai crede în Moș Crăciun.

Sistemul digestiv trece prin 3 etape egale în cursul unei zile (24h):

  1. 04-12 – Eliminarea
  2. 12-20 – Digestia
  3. 20-04 – Somnul

8h odihnă activă, 8h odihnă pasivă, 8h muncă, de exemplu:

  1. Muncă 08:00 – 16:00
  2. Odihnă activă 06:00 – 08:00 și 16:00 – 22:00
  3. Odihnă pasivă (somnul) 22:00 – 06:00

Un exemplu de astfel de program:

  1. Te culci cel târziu la 22:00 (de preferat 21:00)
  2. Te trezești 8h mai târziu, la 06:00
  3. Mănânci doar fructe sau sucuri proaspete
  4. Faci puțină gimnastică
  5. Pleci la serviciu unde muncești 8h (de la 08:00 la 16:00)
  6. Mai ai încă 6h de odihnă pasivă, iar principala ta preocupare este să mănânci, de exemplu, o salată asortată
  7. Apoi nu te culci imediat, faci câțiva pași prin parc, citești o carte, mergi la teatru…
  8. Se face târziu, așa că te speli și îți pregătești lucrurile și programul pentru următoarea zi.

Așa cum scrie în articolul http://atlasuldesanatate.ro/cand-trebuie-sa-mancam/ „intervalele cele mai potrivite pentru mese sunt 12-13 prima și 18-20 cea de a doua”.

Când mănânci fructe?

În nici un caz nu înainte sau după ce iei masa și mai ales nu împreună cu mâncarea. Cum fructele trebuie mâncate doar pe stomacul gol, eu îți recomand să le mănânci cu moderație dimineața.

Când bei apă?

Nu neglijați ingredientul esențial, apa, care trebuie administrată corespunzător între mese, la cel puțin o oră înainte și două ore după ce ați mâncat. Beți cât mai multă apă de calitate consumată ca atare, nu numai în sucuri, supe și ceaiuri.

Diversitate!

Pentru sănătatea ta, încearcă pe cât posibil să îți diversifici alimentația, adică nu mânca din aceeași mâncare mai multe zile la rând.

Dacă ți se pare monoton mai schimbă traseul și mijlocul de transport spre serviciu, aleargă sau plimbă-te în parcuri diferite, fă drumeții pe munte socializează cu prietenii în mod direct și vei simți că viața trece într-un mod agreabil.

Gândire pozitivă

Și în final, nu neglija cel mai important ingredient, gândurile tale. Fii fericit, fii optimist și nu te lasă pradă grijilor și problemelor.

Succes!

© atlasuldesanatate.ro

1179 Total Views 1 Views Today

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *